Login to VeloClub|Not a member?  Sign up now.
April 21, 2018
April 20, 2018
April 19, 2018
April 18, 2018

Upset at women’s CX World Cup; Team Sky’s future uncertain: Daily News Digest

by Neal Rogers

December 18, 2017

Vale Sharon Laws: July 7, 1974 – December 16, 2017; 20-year-old Brit Evie Richards stuns favorites to win World Cup in Namur; Van Aert solos to muddy World Cup while Van der Poel struggles; Martin backtracks on criticizing UCI’s handling of Froome case; Could Murdoch’s sale of Sky TV threaten Team Sky’s future?; Sixth Transcontinental Race to begin July 29 in Geraardsbergen, Belgium; Report: Lobato to be fired by LottoNL-Jumbo over sleeping pill incident; Video: Massive crash at 2017 Austral Wheelrace; Video: Former UCI president Brian Cookson on Team Sky; Video: The Schnetzer Family excels at Cycle-ball and Artistic Cycling; Video: Mehdi Benhamouda (Novo Nordisk) has skills.

Could Murdoch’s sale of Sky TV threaten Team Sky’s future?

by Shane Stokes

Chris Froome’s adverse analytical finding has created questions about the possible future of Team Sky, but it wasn’t the only uncertainty in a strange week for the team. The Guardian, which broke the story of his excess salbutamol levels, has written about a different matter which could have a big effect.

Here’s an excerpt:

Twenty four hours after this newspaper’s reporters and their colleagues at Le Monde revealed Froome’s adverse analytical finding during the Vuelta, Team Sky’s bosses had their thoughts diverted towards an announcement that may carry an even greater existential threat. Rupert Murdoch’s decision to sell a large chunk of his empire to the Disney corporation – including his 39% stake in the Sky TV channels – carries with it the fear that the satellite broadcaster’s sponsorship of the world’s No1 cycling team will not long outlast the change of ownership.

Team Sky is the pet project of James Murdoch. A cyclist and a fan of the sport, the younger son of Rupert Murdoch has enjoyed being close to the team during its successes. It was he who persuaded Sky’s board to put up an initial £25m and the subsequent annual investment that began at £10m and has since risen to £23m.

Click through to read the full story at the Guardian.

Comments are closed.

BACK TO TOP
16 NEW ARTICLES
April 21, 2018
April 20, 2018
April 19, 2018
April 18, 2018